Washington & Montréal - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bas Groen - WaarBenJij.nu Washington & Montréal - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bas Groen - WaarBenJij.nu

Washington & Montréal

Blijf op de hoogte en volg Bas

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Hierbij weer een degelijke update.

Het is begin augustus en m’n tijd zit er hier al weer bijna op. Stage ben ik officieel mee klaar, maar helaas moet er nog wel het een en ander gebeuren. Hierdoor ben ik nu nog af en toe bezig ben en terug in Nederland ook nog wel iets zal moeten doen. Ouders en zusjes zijn ook in NY aangekomen afgelopen vrijdag, dus dat is wel heel erg gezellig. Ze hebben nog aardig last van een jetlag waardoor ik nu tijd heb om in de wasserette een stukje te schrijven.

Naast New York heb ik de afgelopen tijd ook wat buiten de stad verkend. Een paar weken geleden ben ik met Octo naar Washington geweest. Hier konden we het huis van zijn tante gebruiken die op vakantie was, dus dat was heel relax. Kwamen begin van de avond aan dus hebben behalve niet heel veel gedaan, behalve bier drinken in een lokale bar. Zaterdag en zondag hadden we alle tijd en die hebben we vooral gebruikt om lekker de toerist uit te hangen. Octo was er al een paar keer geweest dus die was mijn personal tour guide. Het makkelijke van Washington is dat alle toeristische dingen op een punt zijn. Als echte Nederlanders gingen we hier natuurlijk op de fiets naar toe en hierdoor konden we ook nog wat andere dingen van de stad zien. Rond het mooie deel van Washington liggen alle overheidsgebouwen, met als hoogtepunt ”The National Mall”. Hieraan liggen onder andere het Lincoln Memorial, Washington Monument, Witte Huis, Capitool en nog meer memorials en heel veel musea. Het is wel duidelijk dat de VS hier even hebben laten zien hoeveel geld ze hebben en wat ze daar allemaal mee kunnen bouwen. Het ziet er allemaal uit als oude architectuur, maar omdat je weet dat het niet zo oud is, heeft het ook wel weer wat neps. Maar uiteindelijk is het toch ook wel weer heel erg vet en zeker indrukwekkend. De eerste dag hebben we een groot deel van de memorials en het Smithsonian Air and Space Museum bekeken en later zijn we nog eens terug gegaan toen het donker was. ’s Avonds naar de straat met alle barretjes geweest, maar dit stelde toch een stuk minder voor dan in New York, al hebben we uiteindelijk zeker nog een mooie avond gehad. Zondag zijn we naar een goed ontbijt onze brakke dag begonnen in het Smithsonian Museum of Natural History. Daarna zijn we naar het Capitool geweest en vervolgens moesten we ons alweer klaar maken om terug te gaan.

De week erna ben ik met mijn vrienden van hier met de auto naar Montréal gegaan. Was een van de formulieren van m’n visum vergeten dus was nog een gedoe om de grens bij Canada over te gaan, maar dat is gelukkig allemaal gelukt. Montréal is een redelijk grote stad met veel studenten. Het stadscentrum is wat ouder en lijkt daarom een beetje Europees. Amerikanen vinden dat heel bijzonder, maar voor ons is dat natuurlijk een stuk normaler. Dit weekend heb ik iets meer gepartyd en op terrasjes gezeten dan het weekend in Washington maar uiteindelijk toch nog aardig wat van de stad gezien. In de stad ligt ook een berg (voor Nederlandse begrippen althans) met een heel groot park eromheen. Hier kan je helemaal doorheen lopen en uiteindelijk kom je dan op een heel gaaf uitzichtpunt vanaf waar je de hele stad kan zien. Wat me op de terugweg ook heel erg opviel was dat we tijdens de hele rit van 6 uur maar een andere stad tegen zijn gekomen en verder alleen maar bossen gezien, weer eens wat anders dan Nederland.

Inmiddels begint het einde in NY toch ook echt in zicht te komen. Ouders en zusjes zijn dus al hier en aankomende woensdag komt Roos hier ook aan. Roos en ik 3 nachten in een B&B in de natuur chillen vanaf zaterdag en op die dag vertrekt de rest ook weer. Roos vertrekt dan de zondag erna en dan heb ik hier nog een paar dagen voordat ik op 20 augustus naar Zuid-Mexico vlieg.