De eerste helft - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bas Groen - WaarBenJij.nu De eerste helft - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bas Groen - WaarBenJij.nu

De eerste helft

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

24 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Hallo hallo,

Ik zit hier vandaag precies 2 maanden en dat betekent dat ik over de helft zit. Tot nu toe nog niet heel veel laten horen dus bij deze weer een kleine update van mijn leven hier in NY.

Hier gaat alles nog steeds top. Vermaak me nog steeds heel erg goed, verveel me geen moment en de zomer is hier al echt begonnen. Net na mijn vorige update is Octo hier aangekomen en heb ik ook een groep ontmoet waar ik veel mee om ga. Zijn heel chill allemaal en vinden mijn naam (aka the boss) helemaal geweldig. Ze komen bijna allemaal ook uit Europa en de meeste werken hier allemaal sinds 1 a 2 jaar, dus zijn hier al meer bekend dan ik. Dat komt altijd goed uit, want ze weten altijd als er wat te beleven is en waar de mooiste feestjes zijn. Al meerdere malen op en rooftop is Brooklyn terecht gekomen waar dan een feestje is met uitzicht over de skyline van Manhattan. Weer eens wat anders dan stratum…

De afgelopen weken heb ik wat minder toeristische dingen gedaan waar ik over kan vertellen, maar gewoon gechilld en van het leven in New York genoten. Er zijn nog genoeg dingen hier die ik niet heb gezien, maar ik heb gelukkig nog tijd zat en wil ook nog het een en ander bewaren voor als Roos en m’n ouders en zusjes komen. Maar zonder toeristische dingen te bezoeken, kan ik me nog steeds bijna elke dag verbazen over wat voor stad het is. Er is altijd zoveel te zien en ook altijd genoeg te beleven. Zo kon ik een paar weken via mijn huisgenoot opeens meelopen met de Porto-Ricaanse parade. Wist niet zo goed wat ik me erbij voor moest stellen, maar opeens liep ik mee in een stoet langs meer dan 3 miljoen mensen. En afgelopen weekend was ik bij de Mermaid parade (ze houden hier blijkbaar van parades) waar allemaal (rare) mensen, verkleed als zeemeermin/man in meeliepen.

Intussen ben ik ook voor het eerst echt New York uit geweest toen ik met Octo een hike ben gaan maken op iets meer dan een uur treinen langs de Hudson. Was een hele vette tocht van ongeveer 6 uur met vette uitzichtpunten en verder lekker rustig in de natuur. Het dorpje waar we met de trein aankwamen was heel klein en typisch Amerikaans en met het warme weer erbij gaf het wel echt een vakantiegevoel.

Al met al voelt het hier toch ook wel echt als een grote vakantie. Overdag natuurlijk wel bezig met stage, maar dat gaat allemaal wel prima en daarbuiten ben ik alleen maar dingen aan het doen waar ik zin in heb. Verder is Nederland natuurlijk officieel al eerste van de poule door naar de volgende ronde, dus dat voelt ook altijd goed. Het Empire State Building was vandaag zelfs rood-wit-blauw verlicht! Ik kijk de wedstrijden hier elke keer in een kroeg die helemaal afgeladen is met Nederlanders, dus krijg de oranje sfeer aardig mee. Na de wedstrijd tegen Spanje werden Octo en ik door allemaal willekeurige mensen op straat gefeliciteerd en een iemand in de metro begon zelf voor ons te klappen toen we binnen kwamen.

Begin augustus komen m’n ouders en zusjes hier aan en hopelijk ben ik tegen die tijd zo goed als klaar met m’n stage. Een paar dagen later komt Roos dan ook aan dus daar heb ik beide heel veel zin in! Daarna vertrek ik op 20 augustus naar Mexico voor het volgende avontuur hier. Ben bezig met Spaans leren, al gaat helaas niet zo snel als ik hoopte. Maar eerst nog de tweede helft in NY uitzitten en daar ga ik zeker net zoveel van genieten als de eerste helft. Ik houd jullie op de hoogte!

  • 25 Juni 2014 - 11:11

    Andre En Loes:

    Hoi Bas,
    Leuk weer wat van je te lezen/horen.
    Het gaat goed daar, zo te zien :-) :-) :-)
    Blijf er van genieten !
    groetjes
    Andre en Loes

  • 26 Juni 2014 - 11:05

    Rob En Ine:

    Hééé Bas.

    Wat een ervaring!!!
    Leuk om te lezen en prachtige foto"s erbij, vooral de skyline..geweldig om te zien :-)
    Succes and enjoy !!
    Liefs, Rob en Ine.

  • 27 Juni 2014 - 22:51

    Opa Groen:

    Bas,
    Heel geweldig deze verhalen.

    een hele fijne tijd nog gewenst !

    Groet, Opa Groen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

New York

Studeren in New York

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2014

Washington & Montréal

24 Juni 2014

De eerste helft

14 Mei 2014

Eerste weken New York
Bas

Actief sinds 15 Mei 2014
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 6136

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 20 Oktober 2014

Centraal Amerika

24 April 2014 - 20 Augustus 2014

New York

Landen bezocht: